Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Hanna Johansson - 3 oktober 2013 11:49

Hejsan!


Igår glömde jag av helt att skriva här så blev inget den andra dagen men kan skriva lite nu vad som hände igår.


När jag vaknade och skulle äta frukost så kändes allt bara drygt, visste inte nå vad jag skulle äta så jag ville bara ge upp, men sambon min sa att "Ge inte upp!" och tur var väl det annars vet jag inte vad jag hade gjort, är så lycklig att jag har min sambo som tror på mig att jag kommer fixa det, och ännu lättare är det nu, för han har bestämt att han ska äta som mig, det jag får äta, så blir mycket änklare att båda laga mat och slippa bli frestad på vad han äter :)


Så jag åt frukosten och det blev 3 dl lättfil med 50 gr musli och 2 stekta äggvitor och grönsaker :) och ja det gick väl i :)

sedan 3 timmar efter var det dags för lunch och då blev det lax med bulgur och wokgrönsaker som sambon min lagade, lika så lagade han middagagen som blev kyckling med ris, hemmagjord currysås, och lite småstekta bananer det vart för jäkla gott! :)


Och igår kväll hade jag då Aloe vera party för vänner och det gick jätte bra! :) När dem fikade tog jag mitt mellanmål som blev keso,banan och kanel på, jätte gott, jag var inte ens sugen på fikabröd, det här sötsuget som jag hade mycket av har redan försvunnit faktiskt efter bara tre dagar det känns kanon, så nu när man märkt att det händer lite ska jag då inte ge upp, och om den tanken kommer upp är det bara att lyssna på sambon som jag inte får ge upp för, och han motiverar mig så det känns bättre, älskar honom så mycket!   


Till frukosten som blev idag åt jag lika som jag åt igår, lättfil med musli, stekt ägg och grönsaker :) det är riktigt gott faktiskt :)

Men ska börja kolla på stefans blogg lite på fitnessfighten och kolla på recept slipper man äta lika varje dag, kan bli lite tråkigt då :)


Till lunch blir det nog fullkornspasta med köttfärssås, sedan får vi se vad det blir till mellanmål och middag :)

Snart återstår träningen jag ska göra, det blir extra träning på torsdagar då jag har 2 timmar folkdans på kvällen :)

Ska försöka återkomma senare idag och lägga ut bilder på mat med mera! :)

Ha en fortsatt trevlig dag!   









En bild på middagen som jag och min sambo åt igår, riktigt gott!


 





True! Jag är värd detta, alla är värd detta som vill göra det!
Allt går bara man tror på det!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards